close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
دانلود رایگان نمونه سوال،گام به گام پایه دوازدهم،یازدهم،دهم،نهم،هشتم،هفتم-مدرسه کپی - 37

نمونه سوالات پایه نهم

پاور پونیت سال نهم

نمونه سوال کنکور

دانلود نمونه سوال ریاضی

نمونه سوال تیزهوشان
مدرسه کپی
  • کانال مدرسه کپی
  • عنوان عکس 2
  • عنوان عکس 3

رشته ی تحصیلی علوم تجربی و زیرگروه های آن و ضرایب دروس مختلف در زیرگروه های مختلف

بخش کلاس نهم | دیگر مطالب |

گروه آزمایشی علوم تجربی از گروه‌های پنج‌گانه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها (آموزش عالی) است که به طور مستقل آزمون ورودی برگزار می‌کند و رشته‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

گروه آزمایشی علوم تجربی دارای ۵ زیرگروه است. شرکت کنندگان در این گروه آزمایشی پس از قبولی در کنکور می‌توانند در رشته‌های چون پزشکی، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و… تحصیل کنند. از نظر طبقه‌بندی علوم، علوم تجربی شامل چهار علم «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی» و «زمین‌شناسی» است. در این گروه آزمایشی به طور یکسان به این چهار علم پرداخته نمی‌شود؛ مثلاً درباره زیست‌شناسی بسیار مفصل بحث می‌شود و ضریب بالایی هم دارد در حالی که در علم شیمی بین گروه علوم ریاضی و فنی با این گروه آزمایشی تفاوتی وجود ندارد و منابع یکی است. همین مسئله درباره علم فیزیک هم به چشم می‌خورد. علم زمین‌شناسی هم که با ضریب صفرش در زیرگروه یک، خود گویای همه چیز است.

مواد تخصصی امتحانی این گروه برگرفته از دروس تخصصی رشته تحصیلی علوم تجربی از شاخه متوسطه نظری است. این رشتهٔ دبیرستانی درباره علوم تجربی و طبیعی بحث می‌کند. از مهمترین دروس این رشته زیست شناسی می‌باشد که در کنکور نیز بالاترین ضریب را دارد. از مباحث اصلی دروس زیست‌شناسی می‌توان به زیست‌شناسی و بهداشت محیط، زیست گیاهی، زیست جانوری، زیست سلولی مولکولی و ژنتیک و… اشاره کرد. شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربی باید پایه و بنیه علمی قوی در درس زیست‌شناسی داشته و به‌راحتی از پس مسائل ریاضی، فیزیک (در حد علوم تجربی) و شیمی برآیند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی بسته به زیرگروه‌ها: دروس زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و… مهم تلقی می‌شوند.

دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم تجربی: زمین شناسیریاضیزیست شناسیفیزیکشیمی.

ضرایب دروس:

دروسزیر گروه ۱زیر گروه ۲زیر گروه ۳زیر گروه ۴زیر گروه ۵
زمین‌شناسی صفر ۱ ۴ ۱ ۱
زیست‌شناسی ۴ ۴ ۲ ۲ ۲
شیمی ۳ ۳ ۲ ۲ ۲
فیزیک ۲ ۲ ۲ ۳ ۲
ریاضیات ۲ ۳ ۳ ۴ ۳
  • از آنجا که دروس تخصصی نقش بالایی در قبولی فرد دارند، تمام اعداد بالا در عدد ۳ ضرب می‌شوند.
  • با توجه به این که درس زمین‌شناسی در زیر گروه اول تجربی (زیر گروه پزشکی) ضریب صفر دارد به همین علت این درس دارای انحراف معیار نیست.
  • در کلیه رشته‌های مرتبط با پزشکی زیست شناسی بالاترین ضریب را داراست.
  • بر اساس برخی منابع زیر گروه اول را زیر گروه زیست شناسی، زیر گروه دوم را زیر گروه شیمی، زیر گروه سوم را زیر گروه زمین‌شناسی، زیر گروه چهارم را زیر گروه ریاضیات و زیر گروه پنجم را نیز زیر گروه فیزیک نامیده‌اند.

منابع: # ریاضیات (هندسه ۱، آمار و مدلسازی، ریاضیات ۲، ریاضیات ۳، ریاضی عمومی ۱و۲ دورهٔ پیش‌دانشگاهی)

  1. فیزیک (فیزیک ۱ و آزمایشگاه، فیزیک ۲ و آزمایشگاه، فیزیک ۳ و آزمایشگاه ویژه رشته تجربی، فیزیک ۱و۲ دورهٔ پیش‌دانشگاهی)
  2. زیست‌شناسی (زیست‌شناسی و آزمایشگاه ۱، زیست‌شناسی و آزمایشگاه ۲، زیست‌شناسی ۱و۲ دورهٔ پیش‌دانشگاهی)
  3. شیمی (شیمی ۲ و آزمایشگاه، شیمی ۳ و آزمایشگاه، شیمی ۱و۲ دورهٔ پیش‌دانشگاهی)
  4. زمین‌شناسی (زمین‌شناسی سال سوم دبیرستان و علوم زمین دورهٔ پیش‌دانشگاهی)

در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰ سؤال به زیست شناسی، ۳۵ سؤال به شیمی، ۳۰ سؤال به ریاضیات، ۳۰ سؤال به فیزیک و ۲۵ سؤال هم به زمین‌شناسی تعلق می‌گیرد. برای پاسخ‌گویی به سؤالات زیست‌شناسی ۳۶ دقیقه، شیمی ۳۵ دقیقه، ریاضیات ۴۵ دقیقه، فیزیک ۳۷ دقیقه و زمین‌شناسی ۲۰ دقیقه وقت در نطر گرفته شده‌است. شایان ذکر است که برای هر کدام از دروس عمومی ۲۵ سؤال در نظر گرفته شده است. در کنکور سراسری ابتدا دفترچهٔ عمومی را پخش می‌کنند، به ترتیب: زبان و ادبیات فارسی (عمومی)، زبان عربی (عمومی)، دین و زندگی و در نهایت زبان انگلیسی. ما بین دفترچه دروس عمومی و دفترچه دروس اختصاصی، دفترچه درس زمین شناسی را می‌دهند. در واقع دفترچه درس زمین شناسی جدا از دفترچه دروس اختصاصی است.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب + دانلود
برچسب ها : آموزش انتخاب رشته پایه نهم , بهترین رشته برای انتخاب رشته , کدام رشته برویم , رشته ی تحصیلی علوم تجربی و زیرگروه های آن و ضرایب دروس مختلف در زیرگروه های مختلف ,

کتاب فرهنگ و هنر با رویکرد جدید روی میز دانش آموزان قرار می گیرد

بخش کلاس نهم | دیگر مطالب |

مسئول گروه هنر دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: کتاب های جدیدالتالیف فرهنگ و هنر پایه نهم و ضمیمه راهنمای هنر پایه پنجم ابتدایی از سال تحصیلی 95 - 94 با رویکردی نو در اختیار دانش آموزان نهم قرار می گیرد.

مینو آیت اللهی با بیان اینکه کتاب فرهنگ و هنر پایه نهم همچون کتاب های فرهنگ و هنر پایه های هفتم و هشتم جدیدالتالیف است، افزود: کتاب فرهنگ و هنر نهم به تبعیت از سند تحول بنیادین نظام آموزشی در سه بخش تجویز، غیر تجویز و نیمه تجویز تهیه شده و دارای پنج بخش تجسمی،سنتی، خوشنویسی، هنرهای آوایی و نمایشی است.
وی گفت: در بخش هنرهای تجسمی سه رشته به دانش آموزان معرفی می شود که یکی از این رشته ها طراحی به عنوان مادر هنرهای تجسمی است که در پایه های هفتم و هشتم به صورت اجباری با تجویزی در نظر گرفته شده و تمامی دانش آموزان موظف به یادگیری آن هستند.آیت اللهی ادامه داد:دو رشته گرافیک و عکاسی در بخش هنرهای تجسمی نیز  نیمه تجویزی یا انتخابی است که دانش آموز می تواند از بین این دو رشته، بنابر نیاز و استعدادهای خود، توانایی های معلم و امکانات مدرسه، یکی را انتخاب کند.
مسوول گروه هنر دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری تصریح کرد: در بخش هنرهای سنتی نیز سه رشته به دانش آموزان معرفی شده که از جمله این رشته ها طراحی نقوش هندسی است که در پایه هفتم نیز وجود داشته و دانش آموزان پایه نهم این رشته را باید بصورت اجباری فرا گیرند.وی با بیان اینکه دانش آموزان همچنین در این بخش می توانند از بین دو رشته زیرلاکی و سوزن دوزی یکی را انتخاب کنند، گفت: بخش های خوشنویسی، آوایی و نمایشی نیز جزء رشته های اجباری است که دانش آموزان پایه نهم باید آنها را یاد بگیرند.

آیت اللهی با بیان اینکه در بخش غیرتجویزی نیز بخش "تجربه های بیشتر" در نظر گرفته شده، افزود: یکی از مسایل در نظام متمرکز آموزشی آن است که کتاب برای دانش آموزان با میانگین توانایی و استعدادها تهیه می شود.

رییس گروه هنر دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: به عبارتی، میانگین سطح دانش و مهارت، توانایی و استعدادهای دانش آموزان در نظر گرفته می شود. بخش تجربه های بیشتر برای دانش آموزانی است که توانایی و استعداد و علایق آنها از میانگین سطح کلاس بیشتر است و دوست دارند که فعالیت های بیشتر و خارج از برنامه داشته باشند.

وی افزود: این بخش(تجربه های بیشتر) برای دانش آموزان اجباری نیست و می توانند درصورت علاقه و استعداد خود و یا فراگرفتن آموزش پیش از این، فعالیت های تکمیلی این بخش را انجام دهند و یا اساسا این قسمت را نادیده بگیرند و آن را انجام ندهند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها : کتاب معلم نهم , کتاب معلم انگلیسی نهم , انگلیسی هم , کتاب معلم زبان نهم , کلاس نهم , انگلیسی نهمکتاب معلم نهم , انگلیسی نهم , دانلود نمونه سوال انگلیسی نهم درس 1 و 2 و 3 و4 , دانلود جزوه جواب سوالات کتاب انگلیسی نهم , کار با معلم انگلیسی , نمونه سوال انگلیسی فصل اول و دوم و کل کتاب ,

دانلود کتاب کار معلم انگلیسی نهم

بخش کلاس نهم | انگلیسی | دیگر مطالب |

http://rozup.ir/view/670353/2510075487.jpg

بالاخره کتاب کار معلم انگلیسی نهم اماده شد

این برای فقط ویژه برای معلمان عزیز هست

http://rozup.ir/view/670406/2559843122.gif

ادامه مطلب + دانلود
برچسب ها : کتاب معلم نهم , کتاب معلم انگلیسی نهم , انگلیسی هم , کتاب معلم زبان نهم , کلاس نهم , انگلیسی نهمکتاب معلم نهم , انگلیسی نهم , دانلود نمونه سوال انگلیسی نهم درس 1 و 2 و 3 و4 , دانلود جزوه جواب سوالات کتاب انگلیسی نهم , کار با معلم انگلیسی , نمونه سوال انگلیسی فصل اول و دوم و کل کتاب ,

هر دانش آموز یک وبلاگ و هر مدرسه یک سایت نیاز دارد

بخش کلاس هفتم | دیگر مطالب | بخش کلاس هشتم | دیگر مطالب | بخش کلاس نهم | دیگر مطالب |

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش داشتن هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن های اسلامی و مدارس ، یک سایت است

گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمیدرضا کفاش روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سومین اجلاس اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر در جمع خبرنگاران افزود: برای این منظور راه اندازی شبکه ای مطلوب دانش آموزان با هدف برخورد با فضاهای مجازی مخرب در حال بررسی است.
وی با اشاره به توسعه فضای مجازی، گفت: سه برنامه در فضای مجازی برای دانش آموزان تدارک دیده شده و برای هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن اسلامی و مدرسه یک سایت باید ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حضور فعال دانش آموزان در فضای مجازی کمک خواهد شد، افزود: ارایه آموزش به مربیان در سطوح مختلف برای آشنایی با فضای مجازی برنامه دوم است و در این زمینه شبکه ملی مدارس ایران (رشد) را توسعه خواهیم داد.
کفاش با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد در دست اقدام است گفت: این شبکه با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شد و در مرحله نخست، دانش آموزان نخبه در تمام عرصه ها وارد شبکه می شوند و تلاش داریم آن را به قوی ترین شبکه بومی مجازی تبدیل کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش در مواجهه با فضای مجازی، دقیق و با نظر کارشناسی صورت خواهد گرفت و آموزش دانش آموزان در اولویت است.
وی گفت: در این خصوص از اتحادیه و انجمن های اسلامی دانش آموزی برای رشد و اشاعه فعالیت های خارج درس و پوشش فضاهای مجازی مدنظر آموزش و پرورش کمک خواهیم گرفت.
وی با اشاره به توسعه فضای مجازی، گفت: سه برنامه در فضای مجازی برای دانش آموزان تدارک دیده شده و برای هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن اسلامی و مدرسه یک سایت باید ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حضور فعال دانش آموزان در فضای مجازی کمک خواهد شد، افزود: ارایه آموزش به مربیان در سطوح مختلف برای آشنایی با فضای مجازی برنامه دوم است و در این زمینه شبکه ملی مدارس ایران (رشد) را توسعه خواهیم داد.
کفاش با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد در دست اقدام است گفت: این شبکه با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شد و در مرحله نخست، دانش آموزان نخبه در تمام عرصه ها وارد شبکه می شوند و تلاش داریم آن را به قوی ترین شبکه بومی مجازی تبدیل کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش در مواجهه با فضای مجازی، دقیق و با نظر کارشناسی صورت خواهد گرفت و آموزش دانش آموزان در اولویت است.
وی گفت: در این خصوص از اتحادیه و انجمن های اسلامی دانش آموزی برای رشد و اشاعه فعالیت های خارج درس و پوشش فضاهای مجازی مدنظر آموزش و پرورش کمک خواهیم گرفت.
وی با اشاره به توسعه فضای مجازی، گفت: سه برنامه در فضای مجازی برای دانش آموزان تدارک دیده شده و برای هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن اسلامی و مدرسه یک سایت باید ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حضور فعال دانش آموزان در فضای مجازی کمک خواهد شد، افزود: ارایه آموزش به مربیان در سطوح مختلف برای آشنایی با فضای مجازی برنامه دوم است و در این زمینه شبکه ملی مدارس ایران (رشد) را توسعه خواهیم داد.
کفاش با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد در دست اقدام است گفت: این شبکه با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شد و در مرحله نخست، دانش آموزان نخبه در تمام عرصه ها وارد شبکه می شوند و تلاش داریم آن را به قوی ترین شبکه بومی مجازی تبدیل کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش در مواجهه با فضای مجازی، دقیق و با نظر کارشناسی صورت خواهد گرفت و آموزش دانش آموزان در اولویت است.
وی گفت: در این خصوص از اتحادیه و انجمن های اسلامی دانش آموزی برای رشد و اشاعه فعالیت های خارج درس و پوشش فضاهای مجازی مدنظر آموزش و پرورش کمک خواهیم گرفت.

برچسب ها : آموزش و ترجمه عربی نهم آموزش و ترجمه عربی پایه نهم آموزش و ترجمه عربی کلاس نهم آموزش و ترجمه کتاب های نهم آموزش ,

دانلود نسخه دوم آموزش و ترجمه عربی نهم

بخش کلاس نهم | عربی | دیگر مطالب |

http://rozup.ir/view/670353/2510075487.jpg

با این نسخه به معلمتون نشون بدید کی هستید...خنده

این بخش توسط یکی از دبیران عربی ترجمه شده(نخواست اسمشو بگیم!)

ومن از فرصت استفاده کردم و مولف رو خودم زدم

منتظر آموزش (قواعد و فن ترجمه ) نیز باشید...


http://rozup.ir/view/670406/2559843122.gif

 

ادامه مطلب + دانلود
برچسب ها : آموزش و ترجمه عربی نهم آموزش و ترجمه عربی پایه نهم آموزش و ترجمه عربی کلاس نهم آموزش و ترجمه کتاب های نهم آموزش ,

دانلود نمونه سوال فصل اول علوم پایه نهم

بخش کلاس نهم | علوم | نمونه سوال |

http://rozup.ir/view/670353/2510075487.jpg

درس اول آماده شد.

در این فایل pdf تمامی سوالات فصل اول علوم پایه نهم موجود می باشد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.


http://rozup.ir/view/670406/2559843122.gif

ادامه مطلب + دانلود
برچسب ها : هنر حفظ انگیزه‌ها ,

هنر حفظ انگیزه‌ها

بخش کلاس هفتم | دیگر مطالب | بخش کلاس هشتم | دیگر مطالب | بخش کلاس نهم | دیگر مطالب |

 

هنر حفظ انگیزه‌ها

تا به‌ حال چند نفر را دیده‌اید که با اشتیاقی شورانگیز و وصف‌نشدنی فعالیتی را شروع کرده‌اند، اما پس از مدتی که با واقعیت‌ها و موانع کار روبه‌رو شده‌اند به‌تدریج سرد شده و دیگر اشتیاقی برای ادامه‌ی مسیر ندارند؟

این افراد گاهی واقعاً بر اثر یک اتفاق، مثل صحبت کردن با یک دوست، شرکت کردن در یک کلاس آموزش تکنیک‌های موفقیت یا یک تفکر آنی و لحظه‌ای به یک‌باره انگیزه‌ی بسیار بالایی برای موفق شدن پیدا کرده‌اند؛ اما نکته این‌جاست که این‌ گونه افراد اغلب نمی‌دانند که مسیر موفقیت یک جاده‌ی تمام آسفالت نیست و گاه باید از پیچ و خم‌های بسیاری برای رسیدن به مقصد نهایی گذر کرد.

روان‌شناسان معتقدند که ابتدا آن‌چه در ذهن شکل می‌گیرد یک تخیل است و پس از مدتی تخیل تبدیل به آرزو و سپس آرزو به امید و آن‌گاه امید در صورت استمرار به اشتیاق سوزان تبدیل می‌شود. اشتیاق، سوخت لازم برای موفقیت است. اگر بتوان انسان را به یک اتومبیل تشبیه کرد می‌توان گفت که انسان برای رسیدن به موفقیت همان‌قدر نیازمند شور و اشتیاق است که اتومبیل به بنزین برای حرکت.

نویسنده‌‌ای مشهور برزیلی در این‌باره می‌نویسد: «ما شور و شوق خود را به ‌دلیل شکست‌های کوچک و لازمی که در مسیر مبارزه‌ی درست، به آن برمی‌خوریم از دست می‌دهیم و چون فراموش می‌کنیم که شوق، یک نیروی برتر است که به‌ سوی پیروزی نشانه می‌رود، می‌گذاریم از دستمان برود و بدون آن‌که بفهمیم، معنای حقیقی زندگی‌مان را از دست داده‌ایم.

اما چگونه می‌توان با این معضل که باعث می‌شود میلیون‌ها فعالیت سازنده و مثبت در دنیا نیمه‌تمام بماند، مقابله کرد؟

برای این‌ کار چهار شیوه وجود دارد: نخست باید ترس از شکست را در هم شکست. زمانی را که کودک بودید و تازه می‌خواستید راه رفتن را بیاموزید به خاطر بیاورید. یادتان می‌آید چند بار زمین خوردید تا راه رفتن را آموختید؟ فکر کنید اگر در آن زمان بعد از چهار بار زمین خوردن اشتیاقتان را برای تلاشی دیگر و ایستادنی دوباره از دست می‌داید هم‌اکنون چه اتفاقی می‌افتاد؟ جز این‌که الان در سن بلوغ هم باید چهار دست و پا راه می‌رفتید؟ اما خوشبختانه تعداد افرادی که راه رفتن را در کودکی نمی‌آموزند بسیار اندک است؛ زیرا کودکان کوچک‌تر از آن‌اند که مسائل روانی شکست، بر آنان تأثیرگذار باشد؛ اما چرا ما در بزرگ‌سالی به‌ خود می‌آموزیم که باید از شکست وحشت کنیم و از هر شکست کوچک ده‌ها شکست دیگر بسازیم. مطئمناً این چیزی جز یک نگرش غلط نیست که از سوی جامعه و اطرافیان به مرور زمان به ما تحمیل شده است و البته این نگرش مانند هر نگرش غلط دیگری قابل تغییر است.

روش دوم این است که باتری انگیزش خود را مدام شارژ کنیم. چگونه؟ با یادآوری هدف اولیه و تجسم خلاق به ‌طور مکرر؛ یعنی تصویر موفقیت نهایی را در ذهنمان ببینیم و با آن زندگی کنیم و مطمئن باشیم که آن تصویر در دنیای واقعیت اتفاق خواهد افتاد؛ البته اگر کمی تلاش کنیم و از هدف خود دلسرد نشویم.

سومین روش این است که گاهی باید در کنار توجه به کیلومترهای باقی‌مانده از راه، به مسیر طی‌شده هم نظری بیندازیم و هر گاه تنبلی و ناامیدی به سراغمان آمد از خود بپرسیم «تا این ‌جای راه با زحمت فراوان آمده‌ام، حیف است که کارم را نیمه‌تمام بگذارم!» این پرسش به شما نیرو و انگیزه‌ی لازم را برای ادامه‌ی مسیر می‌دهد.
آخر این‌که هر گاه دیدید واقعاً دلسرد شده‌اید یک قلم و کاغذ بردارید و همه‌ی چیزهایی را که از نیمه‌تمام گذاشتن کار نصیبتان می‌شود، در یک ستون بنویسید. در ستون مقابل تمام لذت‌ها و دستاوردهایی را که از ادامه دادن کار تا به آخر- چه به لحاظ مادی و چه معنوی- به ‌دست می‌آورید، بنویسید. اگر کفه‌ی ترازو به نفع ستون اول باشد در جهت تغییر مسیر و افتادن به جریان صحیح زندگی گام بردارید، اما اگر مواهب ادامه دادن کار بیش‌تر بود بر روی همین مواهب تمرکز کرده و آن‌گاه با قدرت تمام به‌ کار خود ادامه دهید.



برچسب ها : هنر حفظ انگیزه‌ها ,

نگاه تازه‌ای به درس ریاضی داشته باشیم

ریاضی | دیگر مطالب |

 

نگاه تازه‌ای به درس ریاضی داشته باشیم

همیشه یکی از مشکلات دانش‌آموزان کنکوری (به‌ویژه دانش‌آموزان گروه تجربی و انسانی) که اغلب درس‌های آن‌ها حفظی است و به نحوه‌ی حفظی خواندن عادت کرده‌اند و از درس‌های فرمولی (مثل ریاضی) غافل شده‌اند، در تست زدن درس ریاضی با مشکل روبه‌رو‌ می‌شوند و همیشه تست‌های زیادی را هدف قرار می‌دهند ولی نمی‌توانند حتی تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها را پاسخ دهند و همیشه تعداد اشتباهاتشان در این درس زیاد است و به دنبال راه‌حل هستند.

یکی از دلایل اصلی این مشکل نحوه‌ی مطالعه‌ی دانش‌آموزان است. قبل از آن‌که فرایند آموزشی خود (درک، تثبیت و تسلط) را کامل طی کرده باشند شروع به تست زدن می‌کنند. این کار موجب می‌شود تعداد زیادی از تست‌هایی را که هدف قرار داده‌اند نتوانند پاسخ دهند؛ درنتیجه نگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به درس ریاضی نداشته باشند. این جمله در ذهن دانش‌آموزان تداعی می‌شود که درس ریاضی خیلی سخت است و نمی‌توانند از پس سؤالات آن برآیند.

شاید دانش‌آموز با گفتن این عبارت خود را راحت کند و به‌سادگی از کنار درس ریاضی بگذرد اما آن‌ها به این مهم دقت نمی‌کنند که برای رفع این مشکل به جای پاک کردن صورت مسئله، به دنبال پاسخ آن باشند و در نحوه‌ی مطالعه‌ی خود کمی تجدید نظر کنند و قبل از شروع تست کمی تسلط‌شان را بر مطالب افزایش دهند و با دقت بیش‌تری جزوه‌ی درسی خود را که به زبان ساده‌ی خودشان نوشته‌اندا مطالعه کرده و سپس مثال‌های کتاب درسی را در برنامه‌ی کاری خود قرار دهند. هم‌چنین برای کامل کردن فرایند آموزشی خود (درک و تثبیت بیش‌تر مطالب) درس‌نامه‌ی کتاب آبی را مطالعه کنند (جهت یادآوری) و سپس وارد مرحله‌ی تسلط شوند و شروع به تست زدن کنند؛ اما نکته‌ی مهم‌تر این‌که دانش‌آموزان باید بدانند که در درس ریاضی نباید سعی کنند که تست‌ها را یک‌باره بزنند.

مثلاً اگر‌ می‌خواهند 100 تست ریاضی تمرین کنند، این 100 تست را در 5 روز بزنند و هر بار بیست تا. تست را با حوصله و با نگاه کاملاً آموزشی تمرین کنند. این دانش‌آموزان باید به یاد داشته باشند که یک‌باره تغییر ایجاد نمی‌شود. باید به صورت تدریجی در نحوه‌ی مطالعه‌ی خود تغییر ایجاد کنند و مراحل یادگیری را یکی پس از دیگری آن هم به صورت کامل طی کنند تا بتوانند از پس درس ریاضی که برای خود غول ساخته‌اند برآیند و بتوانند آن را به مرور زمان به نقطه‌ی مثبت خود تبدیل کنند و به کمک آن به موفقیت‌های بزرگ (هدف) خود دست یابند.

رفع اشکال

بخش کلاس نهم | دیگر مطالب |

دانش آموزان عزیز،شما می توانید مشکلات درسی وسوالات تیزهوشان والمپیاد خودرا در قسمت نظرات بنویسید،تا ما راه حل را به ایمیلتان بفرستیم.

اگر خواستید،می توانید نظرتان را خصوصی بفرستید.

دانلود کتاب خیلی سبز ریاضی

ریاضی | دیگر مطالب |

خب بالاخره اولین کتاب خیلی سبز هم اومد 

و اینم اولین بازیکن تیم نهمی‌ها !!Riyazi 9 karr

کتاب کار ریاضی نهم رسید !

داریم برای دوستای سال نهمی مون یک تیم خوب و سرحال از کتابای کار و تیزهوشان و ماجرا آماده می کنیم .

در مورد هرکدومشون هم که دارن میان تو زمین بطور مستقیم گزارش می دیم :

بازیکن اول : ریاضی نهم / پست : کتاب کار با کلی درسنامه‌ی خوب، سؤال‌های کاربردی و دوست‌داشتنی و تکنیک و تاکتیک برتر ….

منتظر بقیه‌ی تیم هم باشین، همین روزاست که وارد زمین بشن !

 

http://rozup.ir/view/670406/2559843122.gif

ادامه مطلب + دانلود
برچسب ها : [Post_Tags_Title] ,